gototop gototop
Salus populi suprema lex . Marcus Tullius Cicero

ЦЕ ЦІКАВО
Сучасна практика здійснення виконавчого провадження приватними виконавцями
Середа, 27 березня 2019, 19:49

Лекція « Сучасна практика здійснення виконавчого провадження приватними виконавцями»

Питання для обговорення:

1. Загальні положення здійснення виконавчого провадження.

2. Відмінності в практиці роботи приватних та державних виконавців.

3. Витрати у виконавчому провадженні.

4. Штрафи та санкції у виконавчому провадженні.

5. Особливості здійснення виконавчого провадження у окремих справах.

Короткий зміст:

- Інститут приватних виконавців введено на підставі Закону України « Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів » ( https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1403-19 ).

- Примусове виконання судових рішень і рішень інших органів (посадових осіб) в Україні покладається на органи державної виконавчої служби та у визначених Законом України" Про виконавче провадження" випадках - на приватних виконавців.

- Введення інституту приватного виконавця пов’язано з тим, що відомо про низьку ефективність роботи державної виконавчої служби. Таке ноу-хау пов’язано, в тому числі, з тим, що більшість звернень в Європейський суд з прав людини стосуються невиконання Україною рішень національних судів.

- Фізичні або юридичні особи мають право вільного вибору приватного виконавця з числа тих, відомості про яких внесено до Єдиного реєстру приватних виконавців України, з урахуванням суми стягнення та місця виконання рішення, визначеного Законом України "Про виконавче провадження". Міністерство юстиції України забезпечує ведення Єдиного реєстру приватних виконавців України .

- Приватним виконавцем може бути громадянин України, який досяг 25 років, має вищу юридичну освіту не нижче другого рівня, володіє державною мовою, має стаж роботи у галузі права після отримання відповідного диплома не менше двох років та склав кваліфікаційний іспит.

- Приватний виконавець має право приймати до виконання виконавчі документи, місце виконання яких відповідно до Закону України "Про виконавче провадження" знаходиться у межах Автономної Республіки Крим, області або міста Києва чи Севастополя, у яких розташований його виконавчий округ.

- Кожен приватний виконавець працює в межах області. Тобто діє обласний розподіл, за винятком м. Києва. У Львівській області працює на даний час 8 приватних виконавців. Наприклад, в м. Києві понад 60 приватних виконавців. Жодних квот щодо кількості приватних виконавців на обласному рівні не передбачено. Для порівняння, державних виконавців у Львівській області близько 300.

- Приватні виконавці є самозайнятими особами, які сплачують податки та збори, відповідно до чинного законодавства України.

- Приватні виконавці не можуть здійснювати стягнення з державних і комунальних підприємств.

- Нововведення є те, що: боржник вважається ознайомлений з постановою про відкриття виконавчого провадження з моменту відправлення виконавчого документу. Тобто, якщо боржника фізично немає чи він не отримав постанову з різних причин, це не впливає на можливість вчинення виконавчих дій виконавцем, як було раніше.

- За вчинення виконавчих дій приватному виконавцю сплачується винагорода. Винагорода приватного виконавця складається з основної та додаткової.

- Основна винагорода приватного виконавця залежно від виконавчих дій, що підлягають вчиненню у виконавчому провадженні, встановлюється у вигляді: 1) фіксованої суми - у разі виконання рішення немайнового характеру; 2) відсотка суми, що підлягає стягненню, або вартості майна, що підлягає передачі за виконавчим документом. Розмір основної винагороди приватного виконавця встановлюється Кабінетом Міністрів України.

- Виконавче провадження відкриваються лише після оплати 2% від суми вимоги.

- Всі витрати, пов’язані із виконанням рішення суду стягуються із боржника, за винятком витрат, передбачених в додатковій угоди про додаткове матеріальне відшкодування.

- На відміну від державних виконавців, якого ніяк не можна законно зацікавити вживати додаткові заходи для виконання рішення суду, на відміну від приватного виконавця, якого можна додатково зацікавити. З приватним виконавцем можна підписати додаткову угоду про додаткове матеріальне відшкодування у випадку виконання рішення суду. Ця додаткова винагорода може стягуватися лише із стягувача.

- Якщо в цьому є потреба, для калькуляції витрат на здійснення виконання рішення суду може бути залучено експерта, який готує відповідний кошторис.

- Приватні виконавці мають доступ до Державного реєстру обтяжень рухомого майна та Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, а також до інших відкритих реєстрів. Приватні виконавці не мають доступу до Єдиного державного реєстру транспортних засобів.

- З моменту відкриття виконавчого провадження боржник попадає до Єдиного реєстру боржників, та щодо нього застосовується ряд обмежень, пов’язаних із внесенням до відповідного реєстру.

- Контроль за діяльністю приватного виконавця здійснюється Міністерством юстиції України шляхом проведення планових і позапланових перевірок у порядку , встановленому Міністерством юстиції України.

Дата проведення: 14 березня 2019 року

Організатор: Львівська крайова організація Асоціації українських правників

Лектор: голова Ради приватних виконавців Львівської області Андрій Пиць.

Підготувала: Мар’яна Винярська

Європейська система торгівлі викидами та перспективи впровадження системи торгівлі викидами в Україні
Субота, 12 травня 2018, 13:00

-280
Презентація ...

Межі імплементації acquis communautaire в Україні у сфері охорони довкілля
Неділя, 20 березня 2016, 10:15

Читати далі...

Відбулось засідання Робочої групи 5 “Енергетика, транспорт, довкілля та зміна клімату”
Неділя, 20 березня 2016, 09:48

14 березня 2016 року представники 11 організацій, що є членами Робочої групи 5 “Енергетика, транспорт, довкілля та зміна клімату” зібрались на зустріч, щоб визначити пріоритети своєї діяльності на наступний рік та обговорити організаційні засади діяльності Робочої групи.

Учасники відзначили необхідність тісної співпраці з європейською сторони Платформи громадянського суспільства для обговорення актуальних питань в тематичних сферах Робочої групи 5 та обміну досвідом.

Протягом 2016 року група працюватиме над проведенням моніторингу виконання Угоди про асоціацію з питань енергетики, транспорту, зміни клімату та довкілля.

Члени Робочої групи відзначили важливість не лише проведення самого моніторингу, але й можливості впливати на відповідні органи державної влади за допомогою налагодження діалогу та співпраці.

Однією з серйозних перешкод на шляху імплементації Угоди була названа інституційна слабкість профільних міністерств та комітетів Верховної Ради імплементувати Угоду про асоціацію між Україною та ЄС.

Учасники погодились, що питання інформаційної підтримки для успішної імплементації положень Угоди про асоціацію є надзвичайно важливим та потребують втілення в життя.

За детальною інформацією звертатись:

Наталія Андрусевич, координатор РГ5, Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду


Для довідки:

Платформа громадянського суспільства (ПГС) Україна-ЄС - орган громадянського суспільства, створення якого передбачено ст. 469-470 Угоди про асоціацію. Згідно з положеннями Угоди ПГС є двостороннім органом, що складається з представників громадянського суспільства України з однієї сторони і членів Європейського економічного і соціального комітету (ЄЕСК) - з іншої.

ПГС є одним із чотирьох органів Асоціації поряд із Радою асоціації, Комітетом асоціації та Парламентським комітетом асоціації. ПГС створена з метою забезпечення належної ролі громадськості у процесі виконання Угоди про асоціацію.

Коментарі та пропозиції НЕЦУ до Концепції енергетичної стратегії на період до 2035 року
Неділя, 06 березня 2016, 09:29

Коментарі та пропозиції НЕЦУ до Концепції енергетичної стратегії на період до 2035 року. Читати далі...

<< Початок < Попередня 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Наступна > Кінець >>

Сторінка 1 з 10